Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

24 Mei 2011

Mengandung 2 bulan.........

Ye... saya dah mengandung 2 bulan dah......

Kalau anda tak percaya saya pun macam tak percaya je yg saya ni mengandung....

Hehehehe.... tapi dek kerana dah selalu muntah2 dan loya2 saya terpaksa la percaya yang saya ni betul2 mengandung.....

Semua ini berlaku kerana saya ingin menunaikan permintaan qaseh yang nakkan baby... kan saya pernah buat entry sebelum ni yg dia nak baby kan... hehehehe..... qaseh mmg suka nmpk baby... nmpk gambar pun dia suka.... so, saya pun nak bagila baby yg real utk dia... hehehehe...


Cerita pasal kandungan ni masa baru lagi... Baru 2 bulan kan so, perut masih macam sebelum ni...
Perut dah mmg buncit jadi tak nampakla mcm mengandung ke apa ke kan....
Keadaan fizikal masih mentain lagi....

Cuma keadaan rohani dan dalaman la yg rasa lain mcm.... Ala, yang biasa orang mengandung rasa la...
Muntah2...loya2... tak leh nak bau lain mcm sikit.... Kurang selera makan.... His... semua yg dialami dulu bertandang kembali la....

Pagi tadi dah mula muntah kuning dah... Bila muntah rasa pahit sangat.... Kenapala aku kena rasa semua tu lagi.... Kalau boleh nak perut ni terus besar je pastu terus je bersalin...hehehehe... kan senang mcm tu kan...
Tapi tula pengorbanan sorang isteri untuk menambah zuriat dan pengorbanan seorang ibu untuk melahirkan anak... hanya orang yang pernah rasa je memahami keadaan ni...

Aku sekarang dah malas nak masak... asal g dapur je uwek... macam mana tu... tapi kedang2 kuatkan juga diri ni utk masak... awal2 mengandung ni mmg masalah macam ni la yang dialami oleh ibu2 mengandung kan... Nanti bila perut dah besar lain pulak rasanya... Dah tak uwek2 lagi tapi pinggang pulak sakit.... Sekarang ni pun aku dah mula rasa sakit pinggang dah... Nanti perut dah besar tak taula mcm mana....
Sejak bersalinkan qaseh dulu aku dah tak sakit2 pinggang lagi... Dulu sebelum mengandungkan qaseh mmg dah ada sakit pinggang dah... Ni nampaknya sakit tu datang balik bila mengandung....

Aku belum g buat kad lagi... Tak cek pun lagi kat klinik... Mungkin esok kot baru aku g sbb esok aku bawa qaseh g timbang sekali.. Senang sekali jalan je... Aku pun tak pasti due aku nie bila... Bila orang tanya2 aku dok kata bulan 1 thn depan... Tapi bila kira2 sendiri mcm bulan 12 je... uwauwawawa... aku nak bulan 1 bulan bulan 12......... mintak2 la aku bersalin bulan 1....amin....

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang