Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

28 April 2014

Pandai jalan dah...

Alhamdulillah haikal dah boleh jalan dah... tapi baru 5 6 tapak la..
Sekarang ni asyik nk berdiri dan cuba jalan je... pastu terduduk.. hihihi.. biar dia mahirkan diri
umtuk berjalan.. Harap2 dah setahun nanti dh jalan laju la..
Baru la ibu boleh bawa g jalan-jalan kat taman..

Sekarang haikal dah 11 bulan 2 minggu.. lagi 2 minggu je nk setahun...
Mcm manala nk buat sambutan hari jadi dia nanti..
Mcm tak bersemangat je...
Tapi ibu cuba juga kuatkan diri untuk buat yang terbaik untuk haikal...

Erm.. tunggu jela masa dan ketikanya nanti ye... agak2 meriah sy akan kongsikan disini..
Harap haikal akan membesar dengan sihat..

17 April 2014

Happy besday ammar n cica...


15.4.2014 lepas hari jadi anak buah den... 2 org adik beradik ni boleh sama pulak hari jadinya
kan... senang la pakngah buat  sekali je... beli kek pun 1 je ken...


Comelnya kek mereka....


Besday ammar yang ke 1 tahun.. batrisyah Pulak yg ke 7 tahun... 
Beriya iya tgk cica tiup lilin... baru kali ni dia sambut berdua...



Kejap je dh besar budak yg kuat nagis ni... masa kecik2 dulu la kuat nagis.. skrg dh kuat melawan je dia... 
Berkawan dengan abg2 je kan... adik pun lelaki juga... dia sorang jela perempuan yg ada...  so... mmg lasak je la dia... main gaduh2 je...


Semoga kamu berdua jadi anak yg soleh, baik, pandai, berjaya dan yg penting boleh jaga ibu dgn ayah bila besar nnt... 

Bulan depan hari jadi haikal dengan mariyah pulak... xtaula nk sambut mcm mana... Tunggu dan lihat je la... 

Persoalannya srkg ni... BILA PAKNGAH
NK OPEN TABLE NI...!!!
hihihi...





16 April 2014

Harus Ku Terima



TIDAK TERLENA SERING TERTANYA
DIMANA ARAH TUJUAN SEBENAR
PUASKU CARI TAKKU TEMUI
APAKAH INI SURATAN ILAHI

KESABARANKU TELAH DIUJI
KELEMAHANKU TELAH TERBUKTI
KEKUATANKU BAGAI SATU MIMPI
YG SEADANYA BUKAN DIALAM NYATA
KU MELARA

* TAK SANGGUP DIRI DI SIKSA
TAK SANGGUP LAGI DIPERDAYA
APAKAN DAYA HARUSKU TERIMA
SEMUA INI PANCAROBA

BERLIKU-LIKU JLN HIDUPKU
MASIH TABAHKU MENEMPUH
TERKADANG KALA DIRI TERPAKU
LUKA DLM HATI
TAK MUDAH DISEMBUH

** AKU HILANG CINTA KASIH & SAYANG
YG LAMA MENJADI IDAMAN
TIDAK TERDUGA
AKU YG MERASA KEHILANGAN

NAMUNKU CEKALKAN JIWA RAGA
TAK MAMPU AKU MENGHINDARINYA
WALAU DIRIKU TIADA KEYAKINAN
KUGANTIKAN DGN KETABAHAN

AKU PERCAYA ADA BAHAGIA
SEANDAINYA KU TAK PUTUS ASA
LEWATI HARI MESKIPUN DILEMA
KU AKUR KU TIDAK BERDAYA

ULANG * & **

SEMANGATKU MULA RUNTUH
BILA TERPADAM CAHAYA DIHATIKU
TAPIKU TAHU KU HARUS
TETAPKAN SEMANGAT BARU

SAHABAT SELAMANYA.... tak kan terpisah


Dalam dunia ni selain daripada keluarga, sahabat atau kawan2 juga memainkan peranan penting dalam hidup kita. Kita xkan boleh hidup seorang diri... kita mesti kena ada kawan rapat yang boleh kita kongsi suka duka bersama. Tak tertanggung diri ini jika pendam semuanya sendiri.. 

Pada aku kawan sejati adalah kawan yang sentiasa bagi sokongan dan nasihat yang baik pada kita.. kalau kita nk dapat kawan yang baik kita juga kena jadi kawan yg baik kan... aku xcakapla aku ni baik ke tp alhamdulillah kawan2 yg aku ada semuanya yg berkualiti... hihihi...


masa cuci kereta pun sempat ambil gambar
Mereka berdua ni la kawan baik aku. Mereka la yg selalu menghiburkan aku... kami sentiasa bersama xkira waktu suka atau duka... mereka jugala kawan gaduh aku... kitaorg selalu gaduh tp xsimpan dalam hati pun.. Kalau gaduh tu cakap mmg lepas je la.. tapi masing2 faham dan lps tu elok balik...

Kitaorang kalau nk g memana mesti nk g sama2... kalau salah sorang xde macam xlengkap je...
Hari ni nurul xde kat ofis. Dia g meting kat Kota Tinggi.. Esk aku dengan nora pulak xde... ada meting kat JB. Kesian nurul tinggal sorang esk... hahahaha... kesian la sgt kan.. 

Setiap orang pasti ada sahabat baik.. Jadi, hargaila sahabat anda dan sayangila mereka seperti mana mereka menyayangi anda... ewahh... 

Oklah... sambung kerja.. esk ada pembentangan...






15 April 2014

11 bulan sudah...

Bulan april ni umur haikal dh 11 bulan dah... bulan depan setahun dah anak ibu.. kejap je masa berlalu...
Sekarang haikal dah pandai berdiri... berdiri pun lama dah.. kalau dulu kejap2 jatuh.. skrg dh boleh dh jalan skit2... tapi kena pegang kerusi la... pegang dinding... jalan la dia sikit2.. kira ok la kan.. harap2 bulan depan dah pandai jalan terus..

Gigi pun dah nk masuk 5 dah tumbuh... 2 atas 3 bawah... asyik nak mengigit je...
Bab2 'mengemas' rumah mmg bg kat dia la... kejap je semua dah terabur... abis 1 rumah dia round... nasib ka rumah kecik... kalau besar lagi bykla nk kena kemas.. ibu dia ni dh la pemalas...

Diala penghibur hati ibu... kalau x xtau la mcm mana dgn ibu dia ni...
Bila balik keje suka dia bila ibu amik dia.. kalau boleh dia nk ajak berjalan je... tp susah kan nk bw jalan jauh... kalau jalan pun pergi rumah mokde je la... tgkla ujung bulan nnt kita balik kampung tok mak la.. tok mak pun dah  rindu sgt kat haikal....

Okla... selamat malam semua...

Semoga segala urusanku dipermudahkan olehNya...



Tercipta Janji


Tercipta sebuah janji,
Tersemat rindu di hati,
Tak mudah untuk aku berpaling,
Kepada insan lain..

Kasih yang telah ku beri
Sayang yang sudah kau curi,
Janji yang lama sebati,
Di dalam diriku ini...

Bukannya mudah untuk diriku
Jatuh ke juram cinta lagi,
Namun hati ku telah kau curi,
Jangan kau pulangkan kembali,

Kau kata aku pewarna hidupmu,
Semenjak engkau mengenaliku,
Kau kata aku memahamimu,
Semenjak kehadiranku,

Bukanya aku tak percaya,
Namun ku masih lagi mencuba,
Untuk selalunya ada,
Demi membuat kau bahagia

Indahnya yang ku rasa,
Hadirmu membawa makna,
Kini telah tercipta janji,
Ku akan selalu disisi,

Selagi aku lagi aku terdaya,
Janjikan coba aku kota,
Aku kan tetap di sini,
Setia menemani....


11 April 2014

RINDU......

Perasaan ini wujud bila kita keseorangan, kesepian, kehilangan dan bila berjauhan...
Perasaan ini sukar untuk diluahkan melalui kata kata...
Ianya datang dari hati... ianya tidak boleh dipaksa untuk datang dan tidak boleh dipaksa untuk pergi..

Rindu tidak hadir utk semua orang... ia hadir hanya untuk orang yang kita benar2 sayang je... biasanya orang yang kita rindu itu akan merasa rindu juga pada kita...

Kasih sayang yang tersemat antara kita la yang akan menghadirkan perasaan rindu tu...
Beruntungla siapa yang dapat menemui orang yang dirindui... dan bersabarla wahai hati sekiranya tidak dapat menatapi wajah insan yang dirindui....

Hanya dengan melalui doa saje la yang boleh menyampaikan rindu ini... semoga dikau tenang disana...
Semoga hati ini terus tabah dan bersabar dengan setiap ujianMu...
Setiap hamba akan diuji... berdoala agar ujian yang diberikan tidak melampaui batas kemampuan kita...

Sehingga kini... aku masih lagi terus diduga dan diuji... sehingga kini... aku masih lagi memerlukan kesabaran dan ketabahan yang tinggi untuk melalui liku liku kehidupan ini..

Dengan hadirnya dugaan ini, membuat aku lebih memahami erti kehidupan...
Membuat aku lebih mendekatkan diriku padaMu... membuat aku lebih rasa disayangi olehMu kerana setiap insan yang diduga adalah insan yang sering diperhatikan olehMu...

Semoga aku akan sentiasa dekat denganMu....
Hanya padaMu tempatku mengadu...
Hanya padaMu aku berserah.....

01 April 2014

UBAHLAH SIKAPMU

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang