Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

29 Ogos 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri.....2011

Selamat hari raya semua... Maaf zahir dan batin ye... di Hari Raya ni la biasanya orang bermaaf-maafan kan... Walaupun sebenarnya hari lain pun boleh jugak mintak maaf. Tapi dah begitu lumrahnya....

Hari ni rasanya ramai yang dah bercoti coti kan... siap ada yang dah sampai kampun agaknya. Aku pulak masih di sini... Di OPIS.... sedehhh je kan....

Takpe2.... aku raya pun tak jauh... seberang jalan je...hehehehe.... Hari ni last kita berpuasa. Kalau ikut kelender mmg gerenti la... tp kalau ikut anak bulan tak tahu lagi kan.... sbb baru mlm ni nak g tgk anak bulan tu.... Sbb nak ikutkan kita baru berpuasa 29 hari je... Tapi katanya sekarang dah tak ikut anak bulan lagi kan... kalau tak silapla... Jadinya dah gerenti la esk raya... yahoooo....

Pagi tadi adalah pagi terakhir kita bersahur... lepas ni tak kuasa nak bangun pagi2 masak bagai kan.... Tapi sebenarnya tula pengalaman yang menyeronokkan... Lagi2 bila bersahur ramai2.... Aku sahur sorang2 je... Layan jela... kalau tak lapar pulak nnt... Alang sahur pun lapar apa lagi kalau tak sahur kan...

Mcm mana dengan persiapan raya korang...?? mesti dah siap dah kan... Aku pun boleh dikatakan dah siap gak la... Orang kata raya ni yang pentingnya anak... Anak2 yang bersuka ria masa raya... Asal barang2 dia dah beli kita setel la kan.... Aku yang penting dapat baju kurung sepasang dah cukup dah... Ayah qaseh pulak setakat baju melayu je yang ada.. tshirt n seluar tak sempat lagi nak membeli... Tgk la mlm nnt.... Kalau rajin kitaorg g bershoping mlm ni.... Tak pernah pun shoping last minit macam ni... Tp kan bila shoping malam raya ni banyak baju2 yang turun harga kan.... best gak tu... huhuhu....

Kuih raya aku mmg tak beli tahun ni... Nasib la lan ada dapat kuih sikit n aku pun ada dpt kuih sikit... Jadila... lagipun bukan ada siapa pun nak raya umah aku... Kuih yang ada tu pun dah mencukupi dah... Kalau aku teragak nak mkn2 kuih aku g la beraya... dapat juga qaseh duit raya...hehehehe....

Hari sabtu ahad haritu aku dengan lan mengemas rumah.... Yang bab mengemas tu lebih kepada lan la... aku tang basuh2 baju, lipat2 baju n yang sewaktu dengannya. Baju2 baju kitaorg semua aku basuh.... Sbb tak suka ada bau2 kedai tu... Sampai sakit pinggang aku membongkok basuh baju guna tangan... Kalau guna mesin nnt rosak lak baju baru....

Qaseh dah pandai nak beraya dah... sikitg2 dia cakap, "ibu nak selamat hari raya"... tu maksudnya dia nak g beraya.... hahaha.. raya lum lagi dah sibuk nak pergi beraya... Pastu bila dapat duit je dia suruh aku simpan kat kocek aku ni... hah.... yang tu ibu like....hahahahaa...

Okla korang, beraya dengan anak ni mmg menyeronokkan... Time kita dah berlalu dah... sekarang time anak2 kita pulak.... tahun depan aku raya berempat pulak... bertambah2 lagi la duit raya....huhuhu...

Sesiapa yang pulang ke kampung yang jauh2 tu berhati2 la di jalan raya... Biar lambat asal selamat. Semoga raya korang semua pada tahun  menjadi satu kenangan yang abadi...

Salam aidilfitri dari kami sekeluarga.....

Gambar masa qaseh cukur jambul.. Tak kose nak cari2 gambar lagi...




Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang