Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

10 Ogos 2011

Puasa 2011

Dah 10 hari kita berpuasa kan... Tapi baru hari ni aku nak bercerita pasal puasa...
Tak sempat la... Bulan puasa tahun nie tiap2 hari ada program... Susah aku nak update blog nie...
Alhamdulillah selama 10 hari puasa ni aku dapat menguatkan diri untuk terus berpuasa walaupun dalam keadaan berbadan dua nie...
Setiap hari mmg letih... Hari2 aku rasa loya mcm nak muntah tp tak keluar muntah... Sbb angin dalam perut kot... Harap2 baby dalam perut ni akan sihat walaupun ibu dia tak makan di siang hari. Bila time puasa ni baby asyik bergerak je.. Mungkin sbb perut kosong, so banyak la ruang dia ank bergerak...hehehe.. Jangan baby kecik kerana lapar sudah la...

Berat badan aku turun 900g hari nie. Tadi g cek perut dan scan kat klinik... Nasib HB naik.. So, tak kena marah la.. Berat je yg turun tp sbb ada alasan puasa takpe kot. Nurse kata kalau nak ikutkan org ngandung kena selang2 hari puasa. Takut baby lapar dan baby akan jadi kecik... tapi dia kata tgk keadaan la.. Kalau rasa mampu nak puasa, teruskan.... Aku pula dah berazam nak puasa penuh tahun nie. Tapi nnt2 kalau aku tak larat sangat kena la ponteng kot.. Tapi, apa2 pun aku akan kuatkan semangat aku nie....

Tadi g klinik rasa aman sangat sbb tak perlu tunggu lama. Biasanya bila time nak jumpa doktor mesti kena tunggu  2-3 jam punye... tapi tadi cek perut dengan jumpa doktor dengan ambik ubat amik masa 1 jam je... Mcm tak caya je bila masuk opis baru kol 10 pg... hehehehe...

Masa scan pulak adalah saat2 yang mendebarkan... Sbb aku tak sabar nak tgk baby aku.. Doktor letak sikit je tempat scan tu kat perut dah nmpk dah kepala baby.... Aku suka sangat... sbb scan yg sebelum ni kan doc kata tak nampak apa2... So, tadi bila nampak kepala baby dengan badan dia rasa seronok sangat....
Nampak kepala dia besar je. Pastu kejap2 hilang sbb baby asyik bergerak je.. Puas la doktor mencari dia...
Baby pun dah sempurna dah dalam perut ibu nie.  Harap2 semuanya ok..

Setakat ni perut aku belum nmpk mcm org mengandung lagi.. Berat pulak asyik turun je.. Aku risau jugak kalau baby kecik sangat ke... Tapi bila tgk tadi rasa risau tu kurang sikit la... Jantina baby tak nmpk pulak tadi.. Aku pun lupa nak tanye doktor, tapi aku tgk2 pun tak nmpk la tadi... Nnt bila dah 28 minggu (7 bulan) scan lagi. Masa tu nnt aku nak tanye doktor la apa jantina baby aku ni... Kalau la dok kata lelaki mesti aku senyum je hari tu.....

Sepanjang puasa ni aku belum pernah miss bangun sahur. Lan dah 2 kali tak bangun.. tak best la mkn sorang2. Time buka pulak banyak mkn kat luar. Kalau masak pun awal2 je dulu.. tu pun campur dengan yg beli.. Tp hari nie rasa nak masak daging black peper la... Harap2 la balik program nnt badan aku tak lemah... Boleh masak balik nnt.

Ok la kawan2.... sampai sini dulu la cerita aku pada hari nie... Time rehat ni la aku ambil kesempatan mengupdate blog. Lain kali ketemu lagi ya....



Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang