Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

22 Januari 2012

Kenapa Izz Muhammad Nazreen??


Muka nak tido

Salam semua....

Kenapa la aku ni dah malas saannggaat nak update blog... Dulu rajin je.. Agaknya sbb urat dah banyak putus kot.... huhuhu...

Ok..berkaitan dengan tajuk di atas, ada yang tanye aku kenapa nama anak aku ada IZZ kat depan... biasakan Muhammad yang kat depan kan... Ish..ish..ish... Jawapannya Suka Hati Akula.....hahahaha... Tu jawapan kurang ajar namanya tu...heheehe..

Takdela..sbnrnya aku saje je buat kelainan... Buat yang orang biasa tak buat.... Letak nama Muhammad kat depan tu kan biasa kan... Kita tukar2 la sikit yang penting maksudnya tak lari dan yang penting nama anak aku ada MUHAMMAD... kat tengah ke kat depan ke kat tepi ke, ada la juga nama muhammad tu... Nama anak aku orang kata panjang sangat... Erm.. rasanya ada lagi nama budak yang namanya lagi panjang.... tambah lagi dengan nama ayah dia..huh... Kira ok kot nama anak aku nie...

Ada yang kata sedap ada yg kata tak sedap...(tp lum dengar lg org kata tak sedap)
Tak kisahlakan.. Pendapat orang kan berbeza2... Nama Nazreen tu mmg takleh nak buang jauh2... Nak ubah pun tak boleh sbb nama tu mmg dah lama tersimpan... Kalau anak sulong aku anak lelaki nama Nazreen tula yang akan aku letak... Oleh kerana perempuan yg keluar tu yang terus ganti Nazirah...hehehe...

Nama Nazreen tu gabungan nama aku dengan Lan... Nama Lan kan Nazlan... Nama aku Zureen... Walaupun nama sebenar aku lain tp kita guna nama panggilan eh... Ok..kalau gabungkan jadila Nazreen... kan..kan..kan...

Mula2 ingat nak letak nama Muhammad Nazreen je... Tapi tiba2 aku terberkenan pulak dengan nama Izz tu.. Mungkin sebab huruf "z" ada dua kot...hehehe... Lagi pun Izz tu maksudnya "Kekuatan"... So, sesuaila dengan nama anak lelaki... Biar dia sentiasa kuat dan boleh melindungi keluarga dia...huh... fikir ke depan sangat kan.....

Nama ni dah lama aku fikirkan, siap masa dah 9 bulan tu boleh lagi tanye pendapat kawan2 nama yang sesuai utk baby... Masa tu kan tak tau lagi baby apa yg akan keluar, jadi nama lelaki ada, nama perempuan pun ada la... Macam2la nama yang dicadangkan sampaila bila baby dah keluar pun aku masih lagi tanye2 org nama apa yang sesuai letak... Walaupun ada cadangan lain tp aku tetap guna juga nama nie.... Lan pun tak kisah je nama apa... Dia ikut je.. Masa qaseh pun aku gak yang cari nama... Masa tu aku suka sgt dengan nama Nazirah... tu yang jadi tu Seri Qaseh Nazirah... Seri tu nama keturunan akula.. Qaseh tu nama yang mak mentua aku nak dan Nazirah nama yang aku suka... hehehehe...

Harap korang semua faham apa yang aku cuba sampaikan nie.. Kalau tak faham pun buat2 la faham eh.. Mmg takde orang tanye pun kenapa nama anak aku Izz Muhammad Nazreen... Aku saje je nak cite....

Bye semua... senyum sikit....






1 ulasan:

ummi anum berkata...

Salam..
Izz..macam nama dalam novel..tapi tak ingat novel apa..tp rasanya novel dari penulisnya Dhiya Zafira..

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang