Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

19 Julai 2013

Demam berganda...

Assalamualaikum semua...

Lama xjenguk kat blog sendiri... Minggu ni aku dh mula kerja setelah 2 bulan cuti... Tp tula... dh seminggu baru 2 hari je yg betul2 keje... Hari isnin masuk lambat sbb bw haikal g hospital cek pakar. Hari selasa cuti sebab qaseh demam panas... Hari rabu keje tp pg tu bw haikal g klinik utk injet 2bulan. Pastu aku la rasa mcm nk demam dan betul2 kena demam... balik pej terus g klinik.Bawa qaseh g cek sekali n qaseh kena amik darah sbb dh 4 hari dia demam.. Takut2 kena denggi ke... Tapi alhamdulillah xde la apa2 penyakit lain... Malam tu qaseh demam panas lagi dan terus dia melepek... Masalahnya dia xnak makan ubat... Balik dari klinik badan aku dh rasa seram sejuk.. lps mandi terus selubung diri sampai berpeluh...
Bila dh berpeluh baru rasa ok skit...

Lepas buka terus mkn ubat.. demam rasa dh kebah skit tp selsema teruknya... asyik bersin jela.. risau sgt kalau haikal jagkit sekali... Hari khamis aku dapat mc masa g klinik semlm so, duk umah je rehat... mmg melepek la sbb lkps sahur mkn ubat terus nk tido je... Haikal hantar rumah pengasuh sbb takut dia jangkit n aku xlarat pun nak jaga.. Qaseh ayah tolong jaga sbb ayah pun cuti...

Mmg dugaan betulla bulan puasa ni kalau x sihat.. nak ikut kan doktor kata tak yah puasa sbb kena mkn ubat ikut time.. nnt lambat baik.. yela doc cina lehla ckp mcm tu... Aku try dulu.. agak2 xlarat aku bukala tp setakat ni alhamdulillah aku mampu utk berpuasa.. Baru sikit dugaan yg Allah beri xkan dh xmampu kan...

Tahun lepas punya dugaan lagila hebat... Mampu juga aku berpuasa penuh walaupun masa tu aku duk kat hospital je... Apa2 pun terpulang pd diri kita sendiri... Kalau kita asyik ckp xboleh je mmg kita takkan boleh buat punye... Mungkin dugaan yg paling hebat aku dh pernah lalui jadi bila kena sikit2 macam ni aku rasa kebal sikitla... Aku rasa lebih kuat dari sebelum ni... Tapi bila anak sakit mmg risau teramat sgt sbb tula walaupun dh bawa qaseh g klinik swasta masa mula2 dia demam, aku bw lagi dia ke klinik kerajaan lak... Tu yg nurse amik darah tu cek betul2 ada sakit lain ke x... mmg fobiala bila anak sakit ni.... Jadi bila aku pun sakit mcm dia, aku dpt rasa apa yg dia rasa... badan mmg lemah n bisa2... mmg xde mood dan asyik merengek je.. Anak merengek ada gak kita ni nk layan. Kalau aku yg merengek sape nak layan...

Hari jumaat iaitu hari ni baru keje balik. demam aku dh ok cuma selsema ni yg x elok2 lagi... qaseh pun aku pujuk2 utk g sekolah... Kalau x sape nk jaga dia kat rumah... mmg kene byk sabar melayan anak yg xsihat ni....

Haikal mcm biasa anto rumah pengasuh... Aku harap sgt yg haikal x demam n sakit gak...

Qaseh dh lama sangat tak kena demam panas.. biasanya dia selsema je... tu yg bila kena ni teruk n lambat baik... Dia mcm ni tau.. siang dh elok nnt malam panas balik sampai mata leh berair.... Tu panas dlm la kan...

Awal2 tadi qaseh xnk g taska.. aku bw dia masuk pej n layankan dia tgk cite karton kat youtube... Ni tadi ajak dia g taska suh dia mkn dulu pastu masuk pej balik. Selagi cikgu nk buat aktiviti  mewarna lak... aku pujuk2 la dia suh ikut cikgu dan akhirnya berhasil.. semuanya nk kena psiko... Bila dgn kawan2 kan lain.. xkan nak nagis je depan kawan2 kan... balik nnt janji dgn dia nk bw g kedai... kenala tunaikan...

ok tula kisah nya utk minggu ni... hari ni dh 10 ramadan kan,.. kejap je masa berlalu... harap aku dapat berpuasa penuh dan diberi kesihatan yg berpanjangan utk aku dan anak2... amin...


Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang