Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

13 April 2016

Hello hello hello....

 Kemain ber hello hello tajuknya ek...

Assalamualaikum semua...

Lama tak conteng2 kat sini... biasa niat dlm hati je nk tulis kembali, tp bila ngadap komputer lain yang dibuatnya...
Byk cerita nk share tp ada je yg menghalang dan xtau nk mula mcm mana...

Buat permulaan ni aku cerita tentang keadaan aku skrg ni je la dulu yek... kot kot ada yg rindu ke kan.... huhuhuhu...

Ok, now aku tgh sarat mengandung anak ke 4. Alhamdulillah masih ada rezeki utk melahirkan anak lg walaupun mcm2 dugaan yg dilalui... Mcm tak percaya nk masuk 4 kali beranak.. yg seblm2 ni punye beranak mcm mimpi je... alih2 rasa mcm ada anak je... bila baca balik pengalaman bersalin anak2 yg sblm ni baru teringat sakit dan pengalamannya... bagus gak ada blog ni kan... boleh imbas2 kisah lalu....

Kandungan skrg ni dah 36w dah.. tarikh due 9.5.16 . Aku mengharapkan biar awal la.. xlarat dah nk jln mcm penguin... baby lak suka acah2 sakit...

Mengandung kali ni mmg rasa lain la.. cpt penat, asyik xlarat je, mudah xsihat... mcm2 la...
mungkin sbb umur dah 30an kot.. anak lak dh ramai. mungkin la...

Ngandung kali ni awal2 kena minum air gula terus kantoi... lps minum tinggi lak keputusannya... terus kena buat bsp...
Adoi aiiii... setiap 2 minggu mmg kena buat bsp la, sbb setiap kali cek ada je yg kantoi.. dah last2 ni baru pandai sikit kawal gula. semua lulus je... harap dh nk bersalin ni jgn gula naik dh la...
Dulu xtau pun bsp tu apa... xpernah ada masalah mcm ni pun... Kali ni mcm2 pulak.. 4 kali kena ulang alik klinik... kita ikut jela apa yg ditetapkan, utk kita dan baby jugak kan...
Nasib tekanan darah ok... kalau problem juga double stress akak...

Skrg ni kaki dah bengkak, chekup hari tu doc kata selang 2 hari kena amik tekanan darah sbb takut tanda2 awal nk kena darah tinggi... setakat ni cek ok je tekanan darah aku... jgn sangkut dah le...

Skrg juga dh kena cek pakar 1 jugak.. nasib gak kena time dh akhir2 ni... kalau masa haikal dulu, dari awal mengandung tiap2 bulan kena g cek pakar kat hospital... xmalas nya nk tgu giliran tu... lama no...
Ni semua berpunca masa doc pakar dtg klinik sini dan aku kena cek dgn dia, bila dia tgk sejarah arwah izz dulu, mcm2 la soalan berkenaan arwah... tu yg dia suruh g cek kat pakar hosp tu... setiap kali pergi setiap kali tu la kena cerita benda yg sama... sbb doc nya lain2 kan... nmpknya ni selagi xbersalin kena la ada appoiment pakar lagi...

Katanya diorg akan buat mcm dulu juga, lps bersalin baby akan terus dia amik bw ke SCN. masa haikal dulu sedih gila aku. Lps bersalin anak xde kat kita.. boring je duk dlm bilik tu... Kalau kali ni mcm tu juga mesti la sedih lagi... cpt2 nk g SCN tgk anak... lupa muka anak mcm mana sbb xsempat nk amik gmbr... aku dpt pegang sikit je... Diorg nk amik darah dulu cek dulu takut kes mcm arwah.. takpela, utk kebaikan kan...

Harap2 semuanya dipermudahkan la. Biarlah sakitnya xlama mcm aku lahirkan izz dan haikal dulu... baby keluar pun senang je.. Korang doakan aku dan baby selamat dan mudah bersalin eh... ok la.. sampai sini dulu. Lps ni kalau rajin aku update lagi... yg penting pengalaman bersalin wajib aku tepek kat sini...

bye bye...






Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang