Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

03 Februari 2010

AKU PENATTT!!!!!!!

Agaknya tahun ni mmg tahun yang memerlukan tenaga dan minda yang kuat untuk bekerja.
Dari bulan januari sampai ke hari nie aku asyik bz jeee... Biasanya bila bulan 1 tak bnyk sangat keje yg nak dibuat sbb bajet tak turun lagi. Tapi sekarang ni lain pulak...Awal2 tahun ni yg byk buat keje. Byk kena buat perancangan perancangan perancangan....
Oleh kerana kita ni kakitangan kerajaan,so kita buat je la kan... Biar gaji yg kita dapat tu halal....

Dek kerana byk keje yg nak kena buat saya sampai tak menyempat nak update blog saya ni... So,saya nak cerita sikit tentang buah hati saya si qaseh tu...
Qaseh baru je baik demam,selsema dan batuk....
5 hari dia tak sihat... Kesian kan bila budak kecik kena selsema dgn batuk. Dah la dia tak reti nak hembus hingus,nak buang kahak....Bila bg makan ubat je mesti dia menangis. Qaseh adalah budak yg tak suka mkn ubat. Sesekali nmpk mcm ibu dgn ayah dia kejam je sbb paksa dia mkn ubat. Lepas bg dia ubat terus ayah dia pujuk dia sbb dia akan merajuk dan terus menangis.Ayah dia kan manja kan dia... Dia la yg memujuk qaseh....

Sebelum ayah dia balik,aku la yg ngadap qaseh bila dia sakit kan..
Asal pg je dia batuk muntah2....Muntah keluar lendir. Kahak dia la tu... Byk pulak tu... Bila bg dia susu dia muntah susu pulak..Lepas je muntah mesti dia menagis siap keluar air mata lagi... Kesian sangat kat dia. Bila dia tido aku tgk je muka dia dan aku pulak yg nagis.... Sape tak sayang anak kan... Kalau boleh biar la kita yg rasa sakit dia tu... Tak sanggup nak tgk dia menderita....

Qaseh mula selsema batuk hari rabu, disebab kan aku ni sibuk tak sempat nak bawa dia g klinik. Hari jumaat baru aku bawa dia g klinik. Tu pun aku masuk opis lambat. Nasib baik bos memahami.... Org kata budak kecik ni kena jaga elok2 masa demam... Takut ape2 berlaku. Lagi-lagi kalau dia kena demam panas.Bahaya kan... Tapi qaseh ni demam kurang sikit,yg teruk selsema dia.Dgn hidungnya tersumbat. Bila dia nafas tu bunyila hingus dia... Aku ckp dgn qaseh suruh dia nafas guna mulut,tak taula dia paham ke tak...
Masa dia tak sehat tu ko agah la mcm mana pun dia buat dek je.. Tak kuasa dia nak layan ko... Muka dia selambek jee... Mungkin sbb badan dia tak selesa.Kadang-kadang dia merengek...

Sekarang ni qaseh dah makin sihat... Agah sikit dia ketawa atau senyum...Qaseh dah kembali ceria. Baru la aku rasa senang hati... Semalam aku pergi tgk anak nurul,aku bawa qaseh sekali sbb mak nurul tak tgk lagi qaseh....Penyudahnya g sana bukan tgk anak nurul tapi nurul tgk anak aku..hehehe... Anak nurul asyik tidurrrrrrrrr jeee... Lupa nak bgtau nama anak nurul adalah MEGAT ADAM HARITH.......keturunan pahlawan la konon....hehehehehe....


Seperti biasa gambo kemudian k.....
LAYANNNN

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang