Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

18 Mei 2010

Kenangan Kursus Orientasi 2010

Sebelum ni aku ada janji nak letak gambo kursus kan...Ha...sekarang ni aku tunai kan janji aku...u all boleh la cuci mata melihat kelatah dan ragam saya semasa berkursus...
Kursus hanya seminggu tapi byk betul kenangan dan pengalaman yg tak dilupakan....
Sambil2 la yeee tgk gambo tu..penat i upload tau...sampai tak tido malam....



ok, saya perkenalkan teman sedom dan rakan sepasukan saya...Kak zana.Ibu anak 8 ye...tapi mantain slim... Sebelum bagi2 kumpulan aku memang duk dengan dia..Sekali bila bgkan kumpulan aku 1 kumpulan dgn dia pulak...Jodoh tak ke mana kan....Kami kumpulan yg terakhir iaitu kumpulan 15 dan nama kumpulan kami LIMOLAST... Kenapa? erm...sbb ramai sgt org jawa dalam kump. ni.....aku ikut jeee...


nmpknya gambo tak tersusun rapi kerana saya main download jee... masa ni kasut kami semua telah dicampur adukkan ketika kami tgh mendengar ceramah dlm dewan...bila keluar jeee fasi suruh amik kasut masing2 sbb nk hujan...cari punye cari rupanya dia letak bawah kanvas dan ditimbunkan kasut kami semua.so,pastu ape lagi, semua berebut-rebut cari kasut sendiri...Kasut aku senang dijumpai sbb ia berwarna coklat dan saiznya kecik sekali...hehehehe...


ni sebenarnya masa utk bersenam...kak zana bawa camera,apelagi..snapla gambo sambil berbaris...siap peace lagi...masa ni lum kena dera lagi...

salah satu senamannya ialah angkat rakan anda...aku dengan akak ni kira ok la sbb badan sama besar...aku angkat dia ok,dia angkat aku pun masih stabil lagi... Eh,best tau buat mcm ni...lega pinggang...

lepas senam makan....macam mana nak kurus????hehehehehe... dah tu time nya..kalau tak makan masa ni masa bila lagi nak makan..ingat ni rumah kee??

posing sebelum bersenam...
yang ni masa malam....ada aktiviti malam tau...time tido jgn ditanye...mmg tak masa utk tido...abis je kelas malam kena berkumpul lagi kat dataran utk buat tugasan... tgk mata kak zana,sampai terlelap....masa ni aku tak bawa kamera...tumpang je kamera org...

posing lagi malam2...mata kak zana tetap tertutup...huhuhu
ok...ni la semua pesertanya...terdiri daripada 7 negeri...Peserta yg paling ramai dari negeri johor seramai 87 org...semua sekali ada 160 lebih org....

ni selepas dah dibagikan kumpulan...masa sesi pembahagian kump aku tak amik gambo la....

tugasan kami kena buat logo,motto dan lagu kumpulan...ni la logo dan motto kumpulan aku... cantek tak??? tak byk masa yg diberi...ni je termampu...

lepas buat kenala bentang...oppss..lupa,bendera pun kena buat....

gambo lagi...kat sana dah tak mesra sgt dengan kawan2 satu daerah sbb kumpulan lain2...
ape2 aktiviti mesti dalam kumpulan..tak campur dengan org lain...makan dalam kump,duduk dlm kump. jadi amik gambo pun kenala dengan org kat kumpulan kita jeee....

ni acara nak cari arkitek....hehehehe....menara condong namanye

masa main ni best gak...dah macam rusuhan pun ada...fesi suruh kitaorg buat menara ke ape2 ke guna suratkabo...masa yg diberi singkat je...semua terlibat utk buat benda ni... Yang syoknya,masa kitorg tgh buat pesi nak kacau,nak masuk dan nak robohkan ape yg kitaorg buat...so,semua pertahankanla...siap aa fesi yg baling air tau..ssurat kabo kalau kena air kan basah,tak boleh nak diri nnt...semua kumpul tak bagi air tu terkena kat menara yg kitaorg buat...ishh..mmg mcm rusuhanla...

lepas aktiviti2 yg bermacam2 tu...kitaorg ada pulak kena survivor. tapi tak la teruk mana pun...cuma kena masak sendiri jee..dia bagi peralatan2,kita masakla ikut kumpulan...ni antara bahan2 yg diberi...
ahli pasukanku sama2 memasak...lelaki pun kena gak...

dah siap masak boleh la makan....sedap ke tak sedap ke telan jeelaa.. tapi kumpulan aku punye sedapp...kenyang beb makan...

sambil2 la berposing....
semua ahli kumpulan....


yang ni bukan ahli kumpulan aku tapi kenal dia masa kursus kat Kelantan dulu....Jumpa balik kawan2 lama dari negeri2 lain...Nama dia zue...budak rompin pahang...bujang lagi nie...


bertiga pulak...yang baju biru tu nama dia miza...budak pahang jugak.. dia ahli kumpulan aku yg paling kecohh sekali...bujang gak...
hehehehe...tugas aku cuma tuang nasi letak dalam pinggan jee yee..sungguh rajin aku nie kan...


sesi mainan 'aku pembelot'...mainan ni best gak...dalam kumpulan kita, ada sorang pembelot..kita kena kenalpasti siapa yg jadi pembelot melalui tugasan yg diberikan....


kat depan tu adalah org-org yg dituduh pembelot. Kesian diorg kena gam mulut dan kena ikat tangannya...dalam kumpulan aku bukan sorang yg dituduh pembelot,tapi 3 org...hahahaha

masa ni mahkamah nak tentukan samada org2 yg kena tuduh tu betul ke x pembelot...

hahahahaha...kelakar sangat...miza antaranya yg dituduh sbg pembelot...masa polis nak tangkap dia punye la susah.meronta-ronta sbb dia kata dia bukan pembelot....masa ni dia dah dilepaskan nak terbukti dia bukan pembelot...aku pun berpelukkan sambil minta maaf sbb aku yg tuduh dia pembelot...nasib dia ok je...sporting...


lepas dah selesai main-main kitaorg bergambar lee....sebelah aku kak faridah dari pahang,belakang dia kak noor dari pahang gak...

bergambar dengan semua ahli termasuk faci en. ismail...fasi kitaorg kena handle permainan ni...jadi en mail la yg jaga kump. kita...

bergambar sebelum pergi kembara. Cantek je semua kan...

yang ni kak rela. dia dari melaka.aku tak leh lupa kat dia nie....byk cite nya....
ni kak enon...dari sembrong,kluang johor...mula2 aku tak tau pun dia ni org jhr....tak kenal beb..yela,dia jaga bahagian pendidikan masyarakat....lain unit...

yang cantek2 tadi semua dah bertambah 'cantek' bila disuruh masuk dalam paya yg busuk dan kotor nie... muka siap disuruh sapu dengan lumpur...
saje jeee kannn.....

makin comel tak aku?

masa kembara,ada chekpoint2... ni chekpoint yg ke3. Kena ngadap Sultan Parit Sawit sbb dah termasuk kawasan istana baginda...hehehehe poyo...ni tgh bebaris ngadap sultan la nie...


antara2 ramai2,aku yg dikurniakan bunga utk dibawa bersama...yg selitkan bunga tu memanda menteri.Lucu sungguh memanda menteri nie....

dalam perjalanan ke chekpoint2 yg lain..sempat posing..siap ada lori lalu...org2 sana tgk kitaorg mesti gelakkan jeee...



nmpk motor pun leh jakun...ntah motor sape ntah kitaorg main lenjan jee...




dah sampai kem semula...
kira hebat tau kumpulan kitaorg...masa g kita kumpulan terakhir yg gerak...tapi bila sampai kita kumpulan yg kelima tau...hebat tak hebat?????

en. mail yg sambut kitaorg....faci kita katanya tumbang sbb pening kepala...PANAS....

dah bersihkan diri....jenuh nak tunggu semua kumpulan sampai....

muka keletihan....penat beb....

en. mail ganti faci kitaorg utk sampaikan kesimpulan aktiviti nie...

2 jejaka dalam kumpulan LIMOLAST...
masa ni ada bbq. Lepas kita balik dari kembara, mlm tu ada malam kebudayaan. Setiap kumpulan kena buat persembahan...Timbalan Ketua Pengarah datang nk tgk persembahan kitaorg...

antara makanan yg disediakan..ada kambing bakar,tapi sayang...kambingnya keras...
rugi..rugi...

persembahan kumpulan LIMOLAST..kitaorg nyanyi2 jee...

acara bermaafan dengan faci2... esknya dah nak balik....

gambar kenangan dengan faci kitaorg....en. jeffri....

aku dengan kak liza...hari akhir di kem bumi jati Shah Alam.Ada peksa tau...

Gambar terakhir aku hidangkan urusetia merangkap cikgu senaman kitaorg...en. hasrul...
aku tak tau ape jawatan dia dalam KEMAS... Comel kan dia...hehehehhe...



Ok la kawan2....aku rasa panjang sgt enty aku kali nie...larat ke u all baca....???
Itu la dia serba sedikit kenangan yang dapat aku kongsikan dengan u all...kalau nak letak semua gambo x daya aku....

Lepas ni cite pasal qasehla...lama tak cite pasal dia kan... Tapi kena la tgu mood sampai yeee...
bukan senang nak buat karangan kat sini tau...
K ...tata...assalamualaikum....

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang