Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

01 Jun 2010

kenapa malas nak update???

Kenape ek???aduh....dalam otak ni byk benda nak cite tapi jari jemariku ini amat malas nak menaip...lagi satu,nak buat ayat power2 pun tak bape nak gheti....

huhuhu..yang kat atas tu alasan yg pertama...alasan yang seterusnya adalah kerana sekarang ni aku sibuk membaca blog orang...syok pulak...bila baca blog org lain tu rasa tak sabar nak tulis kat blog sendiri plak..tapi.....malas nye ya amat....

dah lama aku tak cite pasal qaseh kan....sekarang ni anda semua tau kan yg qaseh dah 9 bulan lebih...jgn kata tak tau eh...buat penat je aku letak lilypie besday baby kat atas tu....

ok...kat sini aku citer serba sikitla tentang perkembangan qaseh...

1. qaseh dah pandai merangkak....mula2 aku pun tak perasan yg dia dah pandai merangkak..first dia angkat punggung jln skit2 pastu jatuh...skrg ni dah laju dah dia merangkak....siap boleh main kejar2 dengan dia lagi...

2. dan aku pun baru tau yg dia dah pandai duduk....mcm byk benda pulak yg aku baru tau tentang anak aku kan...hehehehe...bukan ape...biasanya org kata budak yg baru nak duduk ni akan cari dinding utk dia sandar baru boleh duduk....tapi qaseh ni tgh merangkak2,kat tengah2 terus pusing duduk...tu yg aku pelik tu...cekap sungguh anak aku....bangga2...

3. qaseh dah ada 2 batang gigi...yang ni aku mmg perasan...gigi yg pertama tumbuh masa dia 6 ke 7 bulan...masa ni dia asyik demam jeee... gigi yg kedua ni masa dia 8 bulan...masa ni tak demam pulak...dua2 gigi bawah...walaupun baru ada 2 batang gigi,kalau dia gigit...uiii...boleh nak tersepak muka dia...hehehehe...ala...sepak2 manja jeee...sakit beb...

4. baru pandai merangkak dan nak berdiri pulak...cepat sangat perubahan dia nie... sekarang asal dia capai je benda yang dia boleh panjat @ diri dia terus berdiri...kalau kita tengah baring,dia akan gunakanla badan kita nie utk dia berdiri...sakit gak badan bila dia tekan badan kita...

5. sekarang qaseh kuat makan...ape je kita suap kat mulut dia semua dia ngap... tak tercelik pulak tu... tapi sekarang ni dia tak suka dah benda lembik2..contoh spt kentang lenyek KFC, nestem dia kalau buat cair2...senang kata yg lembik2,cair2 ni kalau dia makan je dia mcm nak muntah...nak yg kenyal jeee...

6. dah pandai main mainan...tapi semuanya dia akan masuk dalam mulut....dia gigit2..tapi mainan tu takkan lama kat tangan dia sbb bila dia bosan dgn mainan tu dia akan campak...last2 dia merangkak dan cari tempat utk dia berdiri...yg kita ni risau dia terjatuh ke ape ke kan..tapi bila kita amik suruh duk diam2 dia meraung....hahahahaha....

7. amat susah utk amik barang yg dia pegang sbb gengaman tangan dia sangat kuat...kena lepaskan satu2 jari dia baru leh amik...bila dah terlepas tu dia nagis la....

8. berat qaseh yg terbaru tak tau lg sbb lum g timbang...dia akan ke klinik pada 21 jun ni... berat terdahulu masa 19 april 8.57 kg...naik sikit je dari yg sebelum ni...harap masa timbang nnt berat qaseh naik bnyk...kalau tak nnt nurse kata aku tak bg anak makan pulak...hehehehehe...

9. qaseh masih lagi menyusu badan...bila aku balik jee mesti dia akan netek gak walaupun perut dia dah dipenuhi dengan makanan...hehehehe..kat umah kalau aku ada mmg tak pernah buat susu tepung utk dia...aku selak jee...nasib susu masih ada...sbb aku ingat lepas balik kursus seminggu tu susu akan kering...tapi oleh kerana balik je kursus aku terus bagi qaseh hisap so,ada la balik susu yg bakal nak kering tu...sekarang ni mainten la susu ada...kalau kering rugi wooo....

10. aku tengah nak ajar qaseh jalan...tak sabar nak tunggu dia jalan...senang takyah nak dukung jee... tapi org kata nnt puas pulak nak ngejar dia...takpe2...ayah dia rajin kejar dia nnt..semalam aku pakaikan dia kasut bawa dia g main kat taman mainan...aku jalankan dia...masalahnya dia suka jln menenjetla...ikut sape ntah...susahkan kalau jln menenjet nie...aku rasa ikut ayah dia sbb ayah dia kalau lumba lari dia aku tenjet kaki dia masa lari...kan ayah kan????
dah penat belajar jalan,balik je umah...qaseh hisap susu terus tido..hah...tau penat....mak ko ni lagi penat.....

ok kawan2....diam tak diam 10 perkara tentang qaseh yg aku dah tulis...nak mula malas tapi bila dah mula tak reti pulak nak berhenti...oleh kerana lagi 10 minit nak balik keje,aku stop sampai sini dulu la yee...bila rajin nnt baru aku update lagi....entry kali ni takde gambo yeee...gambo terbaru qaseh akan ku letak dalam entry yg akan datang....

see u later....tata..............

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang