Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

18 Jun 2010

Kalaula atuk nenek kita ada blog....

hehehehe....korang boleh bayangkan tak?
tapi kan..kalau la tok nenek kita ada blog mcm kita nie mesti sejarah kita A1 la...hehehe...
yela...sejarah aku dapat cukup2 makan jee...
budak2 sekarang ni kan suka ngadap komputer jee...buku2 ni kureng la kan...

pastu...kalau zaman dulu ada blog la, mesti kita tau asal keturunan kita...ape yg mak2 kita buat dulu...nakal ke tak mak ayah kita dulu...masa kecik kita ni dulu mcm mana?hahahaha...mesti best kan.... pastu kantoi dgn anak2 perangai kita dulu2... pastu anak2 pulak boleh nak ngata2 mak bapak...huh..parah gak kan...

oleh kerana zaman dulu2 takde teknologi mcm sekarang nie...
dan zaman kita sekarang ni pulak dah ada mcm2...maka...kita buat la ape yg tok nenek kita tak leh buat dulu....
sekarang ni kita duk sibuk cite pasal anak kita....nnt bila anak2 kita dah besar...dah ada anak pulak...dia suruh je anak dia buka blog yg kita buat ni dan baca la kisah dia dulu2...hehehe paham x???? ah..yg penting aku paham ape yg aku tulis....hahaha...

ala...bukan ape...ni la kenangan @ peninggalan yg kita boleh bagi kat anak2 kita...
nnt bila kita dah takde, diorg leh la tau serba sikit pasal mak dia nie...
rajin mak aku tulis blog....rajin mak aku cite pasal aku kat blog nie...baiknye mak aku jaga aku...agak2 tu ke ayat2 yg diorg akan kata kan nnt???....wait n see....

bagus gak ada blog nie kan...sekurang2 nya kita leh catatkan ape yg menarik...pengalaman2 kita...hari2 indah...hari sedih...gambar kenangan...
nnt bila dah tua ntah2 gambar yg ada skrg nie ntah mana2 la peginya...
bila letak kat sini takde la hilang kan...... anak cucu pun boleh tgk zaman muda muka tok nenek dia...
wah...cantiknye nenek aku...hehehehehe....

yg penting.....laman web ni kena ingat yee...kalau buat beria2...tapi anak cucu tak tau nama blognya tak guna jugak....
yg tu nanti pandai2 diorg la kan... takkan nak tgu aku ajar jugak...hahahaha...

aku pun tak taula ape yg aku merepek nie.... korang layan je la....
dah la...kang ntah ape2 lagi la yg aku tulis...
bye..........

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang