Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

02 Jun 2010

cerita-cerita qaseh masa umur 8 bulan

Akhirnya dapat jugak aku masukkan gambo2 anakanda ku yg comel lagi debom nie...hehehehe..
alhamdulillah byk gak la gambo2 dia yg dapat aku download... tak sia2 datang opis awal2..hehehee..kantoi lak selalu dtg opis lambat....

ok...kita terus ke gambo2 yee...sebelum tu....gambo2 ni dah lama tersimpan dalam laptop saya...masa ni usia qaseh 8 bulan...bila tgk masa dah biasa aku download gambo2 ni tapi chek2 balik kat entry2 sebelum ni takde lak...baru teringat yang aku download tu kat facebook aku rupanye...mak enon betul la....takpe2...facebook lain,blog lain kan.......


layan gambar........


ala...tomeyy2.... gambo saya tak tersusun yee...ingat senang nak susun2 gambo...kang aje terdelete kan...nagis mak....

gambo yg pertama ni qaseh dah masuk walker...lupa nak cite kat entry sebelum ni...takpe..bila ada gambo barula boleh ingat semua perkara kan....suka buat muka terkejut tau qaseh nie..


gambo kedua pun dalam walker gak..tapi ni pinjam punyee...ni anak kawan aku yg punyee... masa ni g umah dia...anak dia dah ada waker qase lum ada lagi...dia suruh qaseh masuk waker...sajee try....bila qaseh masuk..huhhh.. tak diam k...laju je bawa waker org...
semua benda nak masuk mulut...


ni la kawan aku tu...safura namanya...yg kecik tu lak anak dia...mohd ashraff...lelaki ye... nasib la ashraf ni tak nagis masa qaseh naik waker dia...

yg ats tu waker pinjam...yg ni lak waker sendiri ke????hehehehe malu nak cakap.... pinjam gak....
ala..buat ape nak membazir duit beli kan...bukan lama pun guna..hehehehe ayat cover line...
yang ni waker danish anak sedara lan punye...dia kan dah pandai jln dan tak guna lagi waker ni,jadi difaraitkan la pada qaseh...tq....nnt qaseh dah pandai jalan akan dipulangkan semula....


kalau tadi dari pandangan dekat ni dari jarak jauh lak...nmpkla keadaan rumah aku yg berserabut tu kan... dan nmpk gak la jenama pampers yg qaseh guna sekarang....


gambar tunjuk pusat..huhuhu...saje nak tunjuk gambar qaseh masa dia dalam katil baby...dah besar baru nak guna...ape daaa...bukan ape,qaseh kan dah pandai golek2...aku pulak kan tinggal dengan dia jee..so,bila aku nak g bilik air ke nak g memana ke yg tak memerlukan aku bawa dia sekali aku akan tinggalkan la dia dalam katil baby dia ni...kalau dia golek2 pun le jatuh...kalau kat katil aku mmg ke bawahla nmpknyee... jadi..bilik aku makin sempitla bila adanye katil baby dia ni...tapi aku tak kesah asalkan anak aku tak jatuh benjol kepala...tull x??? susah tau duk sorang2 ni....

ni aksi lain lak...ala...ternampak lak tuala aku warna merah...sila abaikan....suka kangkang2 eh...


pabila qaseh berpusing....hah...tgk tu bila dia dah berpusing dia buka kira ada ruang ke tak ke...sbb tu la aku letak dia dalam katil tu..katil baby kan tinggi...
tapi nak dijadikan cerita...sekarang ni nak masukkan dia kat katil baby pun dah bahaya...sebab??? sebab dia dah pandai panjat...dia dah diri dah kat katil dia tu... waduhhh waduhh...susah mak dik.... nak mandi pun kena bukak pintu sbb takut dia memanjat....bila dah diri kat katil dia tu siap boleh gelak2...siap lepas2 kan tangan...


dah tak boleh dipegang sangat...asyik nak melepaskan diri jee...ye la,org dah pandai merantau sendiri kan...asyik nak merfayap je kat lantai...bila pegang je macam tu la rupa dia..mak dia mainten senyummm...

bila dia tido rasa geram hilang rasa sayang datang...hehehehe...bila dia tido rasa nak ajak dia main...bila dia main tak reti diam sibuk nak tido kan dia...
sayang anak ibu...

yang ni masa kita g jalan2....kita g mana ek??lupa dah....qaseh ni susah tul nak senyum bila nak amik gambo dia...mak dia je yg senyum ape hal????

muka terkejut lagi...puas aku bisik kat telinga dia suruh senyum...hehehehe...


alamak..nape gambo ni senget....nasib la eh..bila dgn ayah dia bukan main senyum lagi kan...mak mana yg tak jeles...


eh,nape nagis lak???hehehehe akhirnya nak kat ibu jugak....kuat tau pertalian ibu dan anak...


la....ingat nak kat ibu...rupanyeeeee nak main gear yg panjang tu... hampehh tull...

dia ingat gear tu aiskrim agaknya...tgh mmmm je nak jilatt...khusuk main gear...pastu main stereng lak..tak lama lagi anak aku yg bawa keta aku duk sebelah jee...huhuhuhu....



ni dah episod lain pulak...saje nak tunjuk gambo comel qaseh...tgk sendiri tak syok la kan...
masa ni gigi dia baru ada 1 batang jee.. nmpk x??? sape tak nmpk dia *&^%....
tido lagi....dia suka tido ngiring mcm ni...pastu pusing sana...pusing sini...comel tak dia pakai skirt?eh,kan org asyik kata qaseh baby boy kan...bila aku pakaikan dia skirt ni ada kawan aku cakap 'mcm budak lelaki dipakaikan baju pompuan' hampehhh...anak aku girl tau..tgula rambut dia panjang nnt...lihatla kejelitaan dia yg sama mcm ibu dia...hehehehe perasan la pulak...

barula konon2nya nak tunjukkan kejelitaan..dah dia tunjuk lain pulak... hahahahha...anak sape ni???anak akula!!!! kena ngaku yee walau ape pun rupa anak anda....


episod seterusnya...qaseh g pejabat...bukan buat keje tapi buat kecoh...hehehehe.. yang g menggatal bawa anak g pejabat sape suruh???eehhh...suka hati la kan... mmbr pejabat aku rindu kat anak aku...aku bawala...(boleh x bg alasan mcm tu?)
masa ni dia lum pandai duduk lagi...so,kenala pegang sikit,takut dia jatuh kedepan...

ok..boleh lepas sikit....tegak je kan dia duduk... meja belakang tu adalah meja ibu qaseh...kat opis aku tak bilik sorang2...meja sorang2 je yg adoo...terima hakikat yg awak tu bukan pegawai yee...cuma penyelia jee...hehehehe...im happy....


terselit lak gambar qaseh yg ni...hanya utk tontonan jee....pandai qaseh senyum....


dalam keta nak g mana tak ingat....asyik tak ingat je kan...abis dah gambo lama aku letak mcm mana nak ingat....
bila keta dah sah2 la qaseh kena duk dengan aku je kan..tak leh la nak lepas kan dia kan...keta kan kecikk...dia pulak jenis tak suka dipegang lagi...so gini la jadinyee....amik gambo pun tak betul dah...nmpk pulak tangan aku sikit...

tak berhasil gak utk mendapatkan gambo yg menarik....ibu dia je la yg menarik kan....hahahahaha...


akhirnya....berjaya.... walaupun muka ibu dia jugak yg over... pedulik ape akuu....



bila tgk gambo ni baru teringat yg gambo kat atas tu masa aku nak g bpmall... hehehehe...
suka budak kecik ni bawa g jalan.....


gambar kat atas tu tak nmpk kan sape yg pegang keta sorong qaseh...takkanla keta tu leh jln sendiri tak???ha...sape lagi kalau bukan ayah dia...ibu dia sibuk nak amik gambar...


qaseh dgn ayah lagi.... yela...dah aku bertiga jee..kalau aku amik gambar mestila qaseh dengan ayah dia kan...
ayah dia lak tak suka nak amik2 gambar ni...jadinye...muka aku takde le...erm...sabo je la...
kitaorg g minum kat oldtown whitecoffe... dapnyee....makan roti jee sbb kenyang lagi... yg best aku dapat minum aisblandet...sejuk je tekak... qaseh pun ngapp gak...dia ape je dia bedal...
kopi pun dia minum....


gambar yg seterusnya qaseh di rumah mak tok...mata stimm jee..ngantuk sudah...
citee sikit,baju mikemouse qaseh ni boleh pakai sekali jeee..pastu dah ketat...qaseh yg makin membesar ke mak dia yg tak reti pilih saiz baju????jgn jawabbb...


sebelum tido main2 dulu dgn abg danish.....hehehe ada sekali tu,abg danish gigit jari qaseh....melalak qaseh...hahahaha aku lak nak ketawa ada nak marah ada..tapi ala...biasalah budak...


ni kat nanyangcafe segamat...aku suka minum air yg warna hijau tu..nama dia brown and green ais..hehehe gitu la agaknya nama dia..tak geti aku...
ayah belikan bubur mcd utk qaseh sbb masa ni qase lum mkn lagi...

nyam...nyam....dappppp...


gambar terbalik lagi......bula je mata qaseh...yg penting dia pandang camera...


sambung balik cite kat umah mak tok.... masa ni qaseh baru nak belajar merangkak..kakak ica memberi sokongan padu pada qaseh...


ni dia sorang2 cuba berusaha mengangkat punggung dia...akhirnya sekarang ni dah pandai dah merangkak...


penatnye menaip lama2.....abis dah gambo maknenya abisla cite.... aku pun jap lagi nak kena g kota tinggi ada meting Kembara Sungai...macam2 kembara daaa....
ok....sampai disini sahaja cerita saya pada kali ini....
wassalam...doakan saya selamat pergi dan selamat balik dari kota tinggi...jauhhhh tu...

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang