Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

21 Oktober 2010

Kerja yang melambak-lambak....

Hai semua...
Assalamualaikum.....

Dah lama aku tak update kan....
Aku hanya buka je blog aku ni dan buat-buat mcm aku buka blog orang....
Just pandang-pandang je... nak sign in pun malas...hehehehehhe..

Macam mana nak jadi blogger kan.... mmg file la....

Sementara tunggu waktu balik ni aku nak cerita sikit tentang keje aku yang semakin
melambak-lambak nie...
Banyak woo keje kena buat... Sekarang ni keje orang semua aku kena buat...

Aku memangku keje penyelia Perhubungan sbb orangnya dah pencen...
Aku mmg tak suka buat keje perhubungan... tapi disebabkan
aku kena memangku....aku buatla keje tu secara tak ikhlas...

Setiap minggu kena hantar isu...laporan gsps...
kena buat kajian sikap la... Jaga 3P lagi...mcm2 la...
Kalau nak pilihan raya nnt lagi la teruk aku kena buat keje...
harap2 yang lain sudi membantu aku nnt.....
Kalau paling tak boleh blah kena bagi ceramah GSPS...
tsk tsk tsk...aku tak suka betul bila kena bercakap depan orang ramai...
Tiba-tiba je nebes nanti... mcm mana tu...
dah la nak kena cerita tentang politik negara...kalau salah fakta
silap-silap masuk penjara aku nnt...hehehehhe..
Ade ke boleh sampai masuk penjara...hehehehehe...
Sekarang ni pulak unit BPM banyak betul program...
Sampai dah takde tarikh dah nak buat program....
Mana la tau dengan cara macam ni aku lebih mahir untuk berkata-kata
kat depan orang kan... insyaallah....

So mmg tension bila kita kena buat keje yang kita tak suka...
Now, aku nak menjinak-jinak kan diri aku untuk menyukai kerja yang aku buat...
Baru la dapat pahala ye tak????

Keje aku sendiri aku dah tak tau nak buat..hehehehe...
Tapi Program Gerak Mesra tetap ada seperti biasa...
Hari ahad ni program aku berlangsung.... bila dah selesai program barula senang hati sikit...

Kat pejabat aku ni mmg kekurangan kakitangan.... ada 3 jawatan kosong untuk penyelia..
sesiapa berminta sila isi borang bila jawatan kosong ini dibuka ye...

Aku tak sabar nak ada penyelia baru yang boleh buat kerja-kerja yang aku pangku
sekarang ni... Baru la aman rasanya... kalau ada elaun memangku sedap gak...

Hari demi hari aku buat je keje yang di suruh... kalau orang tak suruh aku tak buat..hehehehe...
Malas la nak memandai-mandai kan...dan malas jugak nak tunjuk rajin...
nanti balik-balik aku yang kena....

Tapi setiap apa yang berlaku ni mesti ada hikmahnya...
Aku nak bersihkan hati aku dan menerima segala yang tertulis untuk aku dengan sebaiknya.
Bila kita senang hati, ape yang kita buat semua akan menjadi kan...betul x???

Pengajarannya....buat kerja dengan seikhlas hati dan belajar untuk suka
ape yang kita buat....

Wassalam.....

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang