Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

15 Mac 2010

KURSUS DI ENDAU MERSING



Hari selasa lepas,aku kena g kursus kat Endau Mersing. Nama tempatnya Tanjung Gorek...Gitula gayanya... Nasib baik kursusnya 2 hari je...takla lama sangat aku tinggalkan qaseh... Huh.... tempatnya ok la....Kalau pergi ramai2 syok r...Kalau g satu keluarga je mcm tak best.... so kalau nak g sana,g la ramai2 yee... Kalau tak pun bawa je aku nie....hehehehehhe...
Ok... Jom tengok keadaan di sana...

Air Laut ni sungguh bersih dan suam2 kuku... Bila mandi best jee.... Laut ni di lindungi dengan 2 gunung...Nama gunung tu aku tak tau la pulak... Dengan adanya gunung tu,maka laut ni tidak berombak sangat... Rasa selamat je bila mandi..

Kalau takut dipukul Ombak,silala mandi di sini....

Resort ni jugak harganya tak mahal....Amat berpatutan...

Gambar ni di ambil ketika sesi taklimat.... Disebabkan masa ni dewan digunakan,maka kami dudukla kat dewan terbuka ni utk mendengar taklimat....


Siap ada yg berposing bila tgk aku ambil gmbr... Masa ni aku muka aku takde le sbb aku yg petik gmbr nie....



Ha..... takkan la selamanya gambar aku takde kan...
Ape lagi suruh la org ambikkan gmbr... First aku amik gmbr dengan kak ana dulu..
Org segamat je yg pakai baju koprat ni... Ni la first time pakai...
Walaupun tempat ni terbuka tapi masih panas,tu yg duk depan kipas tu....





Pastu ajak la geng lain jugak amik gambar... Ni semua penyelia daerah segamat yee...
Dapat gak aku bermanje dgn kak ana....hahahahaha





Ni dah terlebih senyum nie....


Masih berposing tapi diselitkan lagi dengan kehadiran bos aku yg comel loteh...
Iaitu puan Zaidah... yang pakai baju ungu tudung krim tu....
Dia memang pantang tgk org bergambar..... Dia bukan nak marah tapi nak menyelit sekali...
Cayala boss...


Dipendekkan cerita, selesai je taklimat tu kami semua pun g makan...
Makanannya boleh tahan jugak la...
Lepas tu masuk bilik buat la ape yg patut...
Pukul 2.30 kena pergi dewan utk dengar ceramah pulak...
Sebelum penceramah sampai kita berposing la lagi...
Baju kelabu tu mmg dapat... Disebabkan tak tau dapat baju warna kelabu, tu yg mcm2 warna tudung yg dipadankan.....



Dah abis ceramah,petang tu aktiviti riadah...
Nasib riadahnya acara bebas... tak la tension sangat kan...
Kat sana ada jaring utk main bola tampar, kalau nak main bolak sepak pun leh gak...
Tapi masa petang tu air pasang pulak... So, tak dapat la yg lelaki2 tu nak main bola sepak pantai... Jadi diorg pun nak g menjala la....
Tgk tu gasak la diorg membuka gulungan2 jala tu...
Akhirnya....hampeh...sekor ikan pun tak dapat...



Sebelum main ape2,kita posing lagi....
Yang berdiri kat belakang tu NAK jugak....


Ni pn zaidah nak g bermandi manda dengan geng2 lain... Aku tak turun laut pun... Rasa sayang je nak basahkan baju baru...(poyo)



Yang mana g mandi tu biarla dia mandi...Aku tetap mengajak orang bergambar...
Aku rasa kursus kali ni aku byk amik gambar...


Golongan orang yg duk atas tu adalah golongan orang yg mmg tak turun ke laut langsung...
Diorg duk je kat situ...Tak lama lepas tu,diorg hilang.....


Yang golongan yg pantang nmpk air....hehehehhe...
Cepat je terjun laut....
Pastu siap lambai-lambai org suruh amik gambar... His tak malu...huhuhu....

Ha....jgn tak caya... bos aku yg kecik ni siap berkayak lagi tau.....
Bila nak kuar dari kayak tu punye la susah... hehe..gambar2 yg memalukan tu aku tak la tunjuk kat sini....

Takkan la bos je kan yg berkayak...aku nak try gak....
Tak la kempunan.... Dapat gak aku roaund laut tu....
Konon aku taknak mandi kan...
ERm...lepas je turun kayak ni,kak zana dgn kak balqis tarik aku masuk air...
Akhirnya basah gak baju aku...
Last2... baju kita org mandi...
Nak dekat kol 7 dah masa tu..... Tapi best giler mandi....
Kalau tau awal2 lagi aku turun laut tau...

Gambar bertiga pulak... Masa ni lum naik kayak lagi...


Aku pun nak gak ambil gambar diorg ni... Bukan ape, suka tgk diorg berposing...
Nak menyelit segan....


Abis cite kat pantai, sekarang ni masuk dewan semula...
Ni Masa malam yee... Ada ceramah motivasi...
itu la 3 orang penceramahnya...
Ape diorg buat tu?
Diorang tgh susun meja dan kerusi sbb kitaorg akan jadi mayat selepas tu
motivasi la katakan..........
Gambar-gambar di bawah ni adalah gambar pada hari kedua sebelum masuk dewan
Sementara tunggu penceramah sampai kitaorg berposing di tepi pantai ketika terbitnya
matahari............
ada macam model x??????

abis semua orang kita ajak bergambar....bukan ape.... sekadar buat kenang-kenangan....
Last pose....
Sekian sahaja la cerita saya....sehingga ketemu lagi di lain entry.....
<<<<>>>

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang