Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

22 Disember 2009

'CERITA KEDAI KOPI'...

Bila dah ada anak ni asyik bercerite tentang anak je kan...
Ni baru anak pertama, kalaula dapat lagi anak entah apa pulak ceritanya...
Tapi memang seronok bila dah ada anak. Tak la rasa sunyi. Walaupun budak kecik ni ada bermacam ragam,kita sebagai ibu tetap sabar melayan kerenah mereka. Ni anak baru 4 bulan. Bila dah besar nanti, dah pandai jalan, dah pandai cakap....mcm mana tu... Harap-harap aku sebagai ibu tetap boleh bersabar dengan ragam anak aku nanti....

Dalam hidup, kita mesti ada perancangan kan.... Kalau merancang soal anak dan keluarga, kalau boleh aku nak ada 4 orang anak. 2 lelaki 2 perempuan. Bila masa nak beranak lagi tu aku tak taula.. Tapi buat masa ni aku belum bersedia lagi nak mengandung dan nak melahirkan. Aku nak tumpukan perhatian pada qaseh dulu. Nanti kesian dia kurang kasih sayang pulak. Biar la tunggu sampai Lan dapat keje kat sini dulu. Biar kitaorang sentiasa dekat... Tak la aku sorang2 je nak menempuh segalanya...

Hari Khamis ni mak mentua aku balik dari MEKAH. Insyaallah aku dengan Lan akan pergi amik dia kat Senai... Masa dia pergi dulu kitaorang tak dapat nak hantar. So, biarla kitaorang yang amik dia. Lan kata mak ada call dia. Dia sehat.. Mak mesti rindu kat qaseh...asyik tanye pasal qaseh jeee. Dia tanye rambut qaseh dah panjang ke lum...Berat qaseh naik ke tak... Nanti aku pergi jemput bawala qaseh sekali... Leh la qaseh jalan-jalan lagi... Qaseh suka naik kereta...

Minggu ni mesti tidur rumah mak... Yela,lama tak jumpa mak kan... Lagi pun mak tok boleh la main-main dgn qaseh... Malam khamis tu pulak Abg ngah ada buat pertandingan badminton.. Ingat nak join, tapi tengok keadaan dulu mcm mana. Takut qaseh meragam pulak... Kalau dia meragam tak leh la aku nak g memana...

Erm..dah tak tau la nak cerita ape lagi... Balik ni nak makan ape ek.. Malas nak masak.. Kalau Lan ada berbaloi jugak masak, ni aku sorang2 je... Beli je la.... Tapi tak tau nak makan ape...
ooo lupa, esk Lan dah balik... Nampaknya kenala aku masak esk..huuuhh... Takpe, ayam ada lagi... Daging pun ada... Masak je la ape2 ek...

Ok la, sampai sini dulu. Kalau rajin esk sambung lagi... Tata..

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang