Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

21 Disember 2009

TERUBAT RINDU

Rindu aku kat qaseh dah terubat sbb dah dapat jumpa dia....
Tapi bila g keje ni rasa rindu datang balik... Mana taknye,selama 3 hari aku tinggalkan dia dan selama 3 hari juga aku luang kan masa sepenuhnya dengan dia. Alih-alih ari ni keje pulak...
Takpe,tu la lumrah kehidupan kan...Ada perasaan rindu,sayang,benci,penat dan sebagainya..

Aku balik kursus hari khamis lepas.sampai rumah pukul 6 petang.Boleh pulak aku sakit perut dalam perjalanan balik. Tertunduk-tunduk la aku drive...Bukan sakit perut cirit birit tu tau,ni sakit perut yang masuk angin tu.. Aku pun tak taula kenapa perut aku msk angin sedangkan aku dah mkn kat sagil... Erm...
Qaseh ada kat umah uda sbb uda bawa dia pergi klinik pagi tu dan terus tak hantar2 balik ke rumah pengasuh dia. Siap kena beli susu,pampers dan baju baru utk qaseh sbb tak amik kat umah pengasuh dia...hehehehehe...tak pasal-pasal qaseh dapat baju baru...

Sampai je rumah uda aku terus cari qaseh walaupun perut aku masih sakit lagi...
Aku cium je dia dulu sbb tak larat nak dukung. pastu aku sapu la perut dgn minyak yu yee cap limau. Bila dah lega perut barula aku dukung anak kesayangan aku...
Tak lama lepas tu aku balik rumah sbb lan ontheway balik jugak... kalau x, leh la lepak lama sikit kat umah uda...

Bila ayah sampai qaseh tengah menyusu pulak.Aku boleh pulak layan bola sepak,Malaysia lawan vietnam.Lan pun join sama la..Bila time Malaysia gol je,lan sampai bangun...Bangga beb malaysia boleh... Dapat gak pingat emas...
Lepas tu ayah pun main-main dengan qaseh.. Qaseh asyik ketawa je sbb ibu dengan ayah dia ada dengan dia...

Esknya kitaorang pergi Batu Pahat sbb lan nak mkn kat Jonny Steamboart lagi. Dia suka ikan salmon... Bila orang dah ajak aku pun ikut je la.. Lagi pun boleh bawa qaseh jalan-jalan sekali.. Qaseh suka bila dapat jalan walaupun dia hanya terbaring kat kereta sorong je... Dia tak nagis pun... Lepas makan aku g shoping kat carefour. Lan tanye nak g BP Mall ke tak, tapi aku taknak sbb penat nak jalan. BP Mall kan besar sangat. Tu yang g carefour je...
Lepas tu kitaorang pun balik la rumah... kol 8 mlm baru sampai umah.
Qaseh baik jee...

Lupa lak nak cite yang berat qaseh dah bertambah. Dari 6.3 sekarang dah 6.9 kg. Lagi 100 gram je nak 7 kg.Hari rabu lepas mak uda dia bawa g klinik. Umur 4 bulan ni tak kena injet. Tapi bulan depan katanya kena injet berangkai pulak. Mesti demam... Aduh,takutnya....takut ibu nya pun demam sama....

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang