Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

30 Julai 2010

makan hingga menjilat jari...

Hari ni aku nak cite pasal makanan....

ada yang tengah lapar???? isk..isk...iskk.. kesiannya....
takpe2...lepas baca entry ni g makan ye.... sbb takut nnt meleleh je air liur tgk gambar yang
akan dipaparkan...ahak...

Hari Selasa yang lepas, tetiba aku rasa nak masak...
balik keje je terus keluarkan ayam dari peti ais...
Bajet nak masak utk makan malam la... dalam kol 7 dah boleh mkn la...

Nak dijadikan ceritanya, rezeki aku murah sangat hari tu... uda boleh pulak offer mkn kat umah dia sbb lauk dia byk... lepas hantar rina balik sekolah agama terus terlekat kat umah uda... Lan ikut sekali dan join la mkn sekali... Kenyang dah... Mmg byk la lauk pauk yang ada... sedap2 lak tu... masa mkn tu teringat jugak dengan ayam yang aku dah keluarkan tu...
masa nak tolak pelawaan uda, siap ckp "dah keluarkan ayam, nak masak jap lagi..."
uda kata..."ala...simpan balik...esk je masak..."
kesimpulannya..... jgn salahkan aku bila aku malas nak masak...hahahahahahha....
sbb bila time rajin ade je dugaan dan ujian mendatang...hehehehe..boleh gitu???

Balik je rumah, sebelum aku simpan balik ayam tu kedalam peti ais, Lan ckp

" ayam tu kalau nak masak leh jugak, mana tau kang mlm2 kang lapo lagi..."

hikhikhik.... mana ada suami yang tak nak mkn air tangan isteri kan...

Terus rasa diri ini dihargai... (perasan)

Dalam kepala ni dah plan nak masak ape... ayam2 tu semua kepak je... mmg beli kepak je..
aku nak goreng je ayam tu sebenarnya...bukan nak masak special pun...hakhakhak...
tapi goreng dengan cara yang mabelous...

so, aku gaul dulu ayam dengan sos tiram dengan kicap, letak lada itam sikit...biarkan ia



bila dah goreng ni la hasilnya.....



menyelerakan tak????? takkan nak makan ayam je kan... sebelum goreng masak nasi dulu...
lauk lain takde tau...sayur pun takde dalam simpanan... so, otak aku ligat pk nak mkn ayam dengan ape....
takkan dengan nasi putih je... tak uumm la kan...


ape lagi....tinggggg...... idea datang....
ingat masak memasak ni takyah guna otak ke? semua nak kena pk tau...
org lelaki tau mkn je kan.....








nasi goreng siap...........

nasi yang dah masak tu aku goreng la..baru la kena makan nasi goreng ayam special....
nasi goreng tu mmg aku buat kosong je... tak letak bahan lain sbb nak menikmati rasa ayam tu nnt...(padahal bahan lain yilekk)...hahahahha


sedap tau ayam nie.... aku goreng 5 ketul.... LICIN...
aku 2 Lan 3...


bila ianya bersatu, jadila macam nie....

bila nak buat lagi ek??????


Cerita tambahan......

korang nak tau tak pukul bape aku masak makanan ni????

pukul 11 malam ok......

org dah berdengkur, aku boleh lak memasak kat dapur.....

pukul 11.30 baru mkn... lan dah tidur, siap kena kejutkan.....

"sayanggggggg bangun makan...."

nasib dia tak kata " nak sarapan ke?"

hehehehehehehehehehehhe......

lepas mkn terus tidur...dengan pinggan tak basuh...esk baru sambung basuh pinggan...

so, sekarang korang tau la kan kenapa badan aku dengan lan macam ni
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
gambar lama,tapi sampai sekarang mcm tu jugak...




p/s: kalau nak tau cara ayam tu diperap, tanye kat komen ye.... akan diiberitahu nnt...

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang