Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

17 April 2013

Chek up 36w

Semalam pergi chek up kat klinik kesihatan. Kandungan aku dh 36 minggu dah... yess... dah cukup bulan... Aku suka sbb lepas ni bila2 masa leh bersalin.Tp nurse kata sekarang ni kena 37 minggu baru kata cukup bulan. Kalau 36 minggu ni baby dikira pra matang... Tak best la mcm tu kan.. nnt baby kena duk kat lama kat wad 12 lak...

So, aku berkata2 la dengan baby, kalau nk keluar minggu depan ye.. Jgn keluar dulu walaupun sebenarnya aku tak sabar nk tgu dia keluar....

Masa cek semuanya ok. berat naik ok, tekanan darah pun ok. Nurse pun xtau nk cek apa lagi.. Jantung baby pun ok gak.. Baby mmg aktif.. Tp dh ada order utk scan, kenala jumpa doc juga utk scan walaupun minggu lepas aku dh scan dengan pakar. Nurse kata lain2... Hospital lain, klinik lain.. ikut je la...

Bila dh 36 w ni kena g klnik tiap2 minggu. Minggu depan chek lagi.. dah tu prosedur nya... Selagi tak bersalin kan...

Masa cek perut, ukuran tinggi rahim aku tak sama dengan minggu, maknanya kalau kita dh 36w, tinggi rahim pun kena 36 jugala. tp tinggi rahim aku 33 je... Apa cer tu... hehehhe..
Nurse kata belah atas perut dh kosong dh... baby dh duk bawah je... Aku katala, dh nak bersalin ke? Bagus gak, cepat sikit.. Nurse gelak je.. tu yg dia ckp kena 37w baru ok...

Dia panggil la senior dia utk cek sbb dia takut gak... Bila nurse senior cek tinggi rahim aku dlm 34 ke 35. kira ok la sbb baby kecik kan... Dia kata baby kecik xde masalah... Lega hati den  ni....

Selesai dengan nurse masuk pulak bilik doc.. Doc scan dan semuanya ok gak.. Air mentuban pun dh cukup.. Tunggu masa je la skrg ni... Aku harap sangat xde masalah masa kelahiran nnt dan baby akan sihat sesihat sihatnya... Nampak je cool tp kat kepala ni risau gak sbb pengalaman lepas tu kan... Korang doakan utk aku ye... thanks semua yg sudi baca...

Okla, tu je.. sekian...

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang