Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

16 Februari 2011

1 Tahun 6 Bulan

Setahun 6 bulan tu umur anak aku...
Kejap je qaseh dah besar....
Pagi tadi bawa dia g klinik... dah tarikhnya dia kena timbang n kena injek...
Berat qaseh tadi 10.2 kg. berat dia mmg sentiasa naik...
nurse kata draf dia cantik je....
Biasala...sape yang jaga kan...

Pada usia sebegini qaseh dah boleh dijadikan kawan dah...
Dia dah faham apa orang cakap cuma bila dia cakap balik tu tak berapa nak faham la...
Kalau kita cakap dia akan ikut....
Sekarang ni qaseh jadi tukang amik barang aku....
kejap2 aku suruh amikkan remote tv la... Amikkan nsetla..amik bedak...
Kalau dia tak faham apa benda yang kena amik tu aku akan tunjuk benda sampai la dia tahu
apa yang aku maksudkan... Konon  nak ajar anak tapi sebenarnya maknya malas nak bangun...hehehe...

Sampai sekarang qaseh masih menyusu badan lagi... Ntah bila dia nak berhenti ntah....
Dia dah tak nak sangat minum susu tepung... Kalau budak lain laju je minumkan tapi dia buat
separuh botol pun susah nak abiskan... Geram je aku... Bukan ke membazir namanya...

Gaya posing dia jangan cakap la... Tak tau sape yang ajar dia berposing.
Asal suruh senyum je mula la lentokkan kepala....
Geram je... rasa nak kisss banyak-banyak....

Ayah qaseh dah banyak luangkan masa untuk anak dia...
Bila time cuti dia yang banyak menguruskan qaseh...mandikan,bg makan dll.....
Dia dari dulu sampai sekarang sentiasa manjakan anak dia....
Aku pulak dah macam singa betina bila dia mengada-ngada....
Tapi qaseh tak banyak meragam.... Dia kan anak yang baik...

Lepas ni qaseh takkan di injek lagi... semua injeksen dia dah amik...
Lepas ni kalau g klinik hanya timbang je la.... 3 bulan lagi baru g klinik....
Tadi sebelum g keje aku dengan lan bawa dia g klinik dulu.
Dia tak reti diam... asyik berjalan ke sana sini je... Kejap masuk bilik nurse ni, kejap masuk bilik sana...
Sampai ada nurse kata "tak sabar nak kena chek ke?" hehehe....

Bila dah tiba masa dia pulak masuk bilik nurse...pun tak reti duk diam jugak...
hehehe...anak sape la kan... takpe...dia saje la tu nak tunjukkan yang dia aktif depan nurse... ceh..ceh..ceh...
Lepas tu masuk lak bilik injek... mula2 ok je... Nurse suruh aku peluk dia...
Dia tak reti diam... pastu tiba nurse datang nak cucuk nasib dia diam...
Bila jarum dah cucuk je kat lengan, dia menangis...sian qaseh....
Kalau aku pun nagis kot...hehehe...bila dah lama tak kena injet ni takut lak kalau nak kena cucuk...
Masa ngadung dulu sampai tak heran nak kena cucuk...mcm dah kebal je...
Tapi oleh kerana qaseh kuat, dia nagis kejap je....
Pastu tak reti duk diam semula... jalan sana-sini... mcm takde ape je yg berlaku...
hehehe... qaseh...qaseh....


Apa-apa pun...semoga hari yang mendatang akan mudah ditempuhi dan
hari2 yang berlalu merupakan satu kenagan yang abadi....

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang