Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

17 Ogos 2010

qaseh kena cucuk

Hai hai hai....

Ape kabo semua... puasa tak ari nie... Jgn ponteng tau.... tak baik...berdosa...

Hari nie aku nak bercerita tentang qaseh yang kena cucuk...hehehehhe
Sian kat budak kan... asyik kena cucuk je... Tapi mak budak kesian jugak.. Masa ngandung dulu lagi banyak kali kena cucuk....huhuhuhu...

Hari nie aku bawa qaseh g klinik sempena umur dia setahun.... So, tibala masanya berjumpa dengan nurse....
Patutnya tarikh dia g klinik esk...tapi esk aku takde, ada meting lak kat JB so aku g la hari nie...
Lan pun ikut sekali g klinik... Kami berdua masuk opis lambat la tadi...

Macam biasa qaseh susah nak bangun pagi.... ada masa dia bangun sendiri, ada masa dia ngada2 tak nak bangun...Bila ayah dia geletek dia barula dia bangun sambil gelak2....
Macam2 la qaseh nie... macam tau2 je nak kena injet, tu yg tak nak bangun tu...


Dalam perjalanan ke klinik... Ala, klinik bukan jauh pun....dekat sangat dengan rumah... Tapi tetap kena g naik kereta.... Kan puasa nie... Kalau byk jalan balik kang terminum air pulak...hehehehehhe...

Sesudah sampai klinik kena tunggu beberapa minit... Nasib tak ramai orang... Kalau tak jenguhla nak menunggu...

Bila nama Qaseh dah dipanggil, boleh pulak qaseh berak... Aduh... dah la nak kena bukak baju, bukak pampers kan... Bila dia berak kan leceh kan... Memang menguji kesabaran... Tapi nasib baik ibu dia yang bijak lagi cekap ni bawa pampers dan tisu basah... So, sebelum timbang, cucila berak dia dulu... Dan nasib baik jugak nurse tu okey dia... Kalau dia marah2, aku balik je terus...hahahahaha....

Lepas je dah bersih semua, aku bukala baju2 qaseh... naikla dia diatas penimbang...
Nak tau berat dia bape?  erm... sikit sangat naiknya... berat dia 8.7kg je... Aku bayangkan dah nak 10 kg dah...Berat sebelum ni 8.64kg. Korang kirala bape je berat dia naik.
Ukuran kepala - 45cm
Ukuran dada - 44cm
Tinggi - 74cm

timbang berat
Masa ni dah siap pakaikan dia baju... Saje dudukkan dia semula kat penimbang tu... bila timbangkan lagi siap dengan baju, kasut pampers semua, berat dia 9 kg...
hehehehehehe.... aku yg tak puas hati kenapa berat dia naik sikit....

Dah siap jawab2 soalan terus masuk ke bilik injet....

Jeng...jeng...jeng....








Get ready utk diinjet ye.... qaseh tak reti duk diam... risau je bila time nurse nak cucuk nnt....






tu dia.... nasib time nurse nak cucuk tu dia diam je.... aku pun tak perasaan yang nurse dah cucuk...
Alih2 je dah siap...megik...
Yang bagusnya... qaseh tak nagis langsung... Dia diam jee...
Tu yang aku ingat nurse lum cucuk lagi... Syabas qaseh..syabas.... siap je cucuk boleh la balik sebab tak perlu amik ubat...
Nurse kata cucuk kali ni tak mendemamkan budak....

 ni gambar bila dah sampai rumah..
Harusla terus hantar dia ke rumah pengasuh dia..
ibunya nak g kerja..
Saje nak tunjuk baju cantik tu...hehehehe...

Okla,....Sampai sini je la laporan saya.

Tarikh temujanji yang akan datang pada 26/10/2010.......

Harap2 berat qaseh naik banyakla....



Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang