Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

17 September 2009

BERSUNAT

Pagi tadi aku bawa qaseh g klinik sbb dia dah sebulan. Ingatkan kena injet ari ni rupa2nya tak. Umur 2 bulan baru kena injet. Tadi just timbang dan amik ukuran badan je..
Berat qaseh naik tak banyak pun...Ingatkan berat dia dah naik sampai 4 kilo tapi hanya 3.87kg jek... Takpela yang penting qaseh sehat dan nampak tembam....

Lepas balik dari klinik kerajaan,aku bawa qaseh ke klinik swasta pulak (klinik keluarga) untuk sunatkan dia. Aku takut gak,tapi aku memberanikan diri utk tengok ape yang doktor potong nak sunat org perempuan nie... Erm...rupanya sikit je yg doktor gunting. Qaseh pun relax je.. Tak nagis pun.. Biasala,anak ibu kan kuat kan... Dah selesai dah tangunggjawab aku utk menyunatkan qaseh.Lepas ni takyah nak pk pk lagi.

Lepas balik dari sunat ingat nak bawa qaseh g tindik telinga pulak. Nak raya ni kan,biarla ada anting-anting kat telinga dia. Tapi tak jadi g sebab ayah qaseh tak bagi. Dia kata qaseh kan kecik lagi. Kesian budak tu nanti sakittt.... Sebagai ibu dan isteri yang solehah,aku ikutla kata suamiku...huhuhu...(padahal aku pun kesiankan qaseh).

Hari nie qaseh asyik tido jek.. Minum susu pun kurang. Mana taknya,malam tadi dia dah menyeksa aku dan tak bg aku tido.Dah bagi susu,dah salin pampers,tapi tetap taknak tido sampai aku yg tertido tido.Pastu dia nagis lak.Penyudahnya sampai ke pagi.Disebabkan nak g klinik,mak uda dia mandikan dia pg2 dan aku pun mandi sekali.Bila g klinik dia dah mula nak tido dan terus tido... Kat klinik masa nak timbang kenala bukak semua baju qaseh,masa tu je la dia nagis kejap.Sebab sejuk agaknya. Bila dah pakaikan baju dia diam dan terus tido semula.
Itu la perangai anak aku yang bernama SERI QASEH NAZIRAH BTE MOHD NAZLAN.............

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang