Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

14 April 2011

Bubur Siam

 Ini la rupa bubur siam tu... aku tak tau la nape namanya bubur siam, mungkin sbb dia berasal dari siam kot....


Aku mkn ni kat kluang semalam... Semalam aku kena g kluang ada taklimat profil kampung... pergi dengan tok tok ketua kampung tau.... naik van lagi.....  sambil menunggu ketua kampung tu dengar taklimat aku dengan geng2 yang lain pergi jalan2 cari makan la..... Budak kluang bawa g mkn kat kedai ni... katanya orang panggil kedai ni "kedai kolong" gitula agaknya....

Masa nak order terus yg lain cakap nak bubur siam, aku siap tanye bubur siam tu ape, mcm mana? diorg kata order je... aku pun ikut jela....
Bila dah rasa mmg sedapla.... Bubur tu dicampur dengan sup dan ditabur dengan seafood... ada udang, sotong. isi ketam dan ayam.... wah promot abis nie... Disedapkan lagi dengan sambal dia... pedas tau... tapi kalau takde sambal tu tak ump la....

Tengokla.... licin sudah..... Yg mangkuk kecil sebelah tu kacang pool mkn dengan roti, kak liza je order tu..yang lain semua mkn bubur...

ntah apa yg diorg tengok...
Antara yang ada semalam... aku amik gambar sikit je... Kak liza yang banyak amik gambar.... Yang tudung ijau tu kak balkis (muar), baju biru nash (pontian) dan yg tgh minum tu tuan tanah...hehehhe firdaus org kluang... dia yg bawa kitaorang ke sini dan dia jugak la yg belanja kami semua.....
Ada 7 orang kesemuanya.... selebihnya takde gambar...sory....
Kak za (ledang), Kak nurliza (kulaijaya), aku (segamat) dan Bos besar yang berbadan kecil Puan Zaidah.... dia pun join sekali...

terbukti sedap sebab semua orang makan habis..... lepas ni boleh g sana lagi....
Ada sesiapa nak g kluang???? nak ikut...............

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang