Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

22 April 2011

Hujan Rahmat???

Sekarang ni musim dah tak menentu dah... kejap panas terik...kejap hujan lebat....
Sejak2 banjir besar bulan januari lepas la perkara mcm ni terjadi....
Sekarang ni pulak asal petang je hujan... Nasib baik pagi panas... so, sempat la kain di jemuran kering...
Tapi tghari mesti balik angkat kain dulu kalau tak sia-sia je basuh kain...
Tapi aku special sikit.... sbb ada orang tolong angkatkan... hehehehe...
Jiran aku baik2 belaka.... bila hujan time aku takde kat umah, dia yg akan angkatkan akin tu....
Jiran korang baik mcm tu x???? Lum citer lagi bab bagi2 lauk tu... hehehehe....
So, jangan la bermusuh dengan jiran ye....

Kat sini bila hujan lebat lama sikit je dah mula banjir kilat berlaku..... Nasib kawasan rumah aku tak kena banjir... Kalau tak harus aku cari rumah lain...(mcm la senang nak cari rumah!!)
Walau apa pun kita kena sentiasa bersyukur... bak kata orang... hujan tu kan hujan rahmat.....
Apa yang berlaku kat bumi ni mesti ada hikmahnya.... Macam tu juga dengan kehidupan kita...
Apa saje yang berlaku mesti ada sesuatu di sebaliknya.... cuma kita ni je yang tak sabar dan mudah melenting... sbb tu la kita tak nmpk hikmahnya....betul ke???

Aku pun tak tau la.... aku pun bukannya pandai sangat bab2 agama nie... cuma selagi boleh belajar, aku belajar sikit2.... kalau dengar ceramah2 agama mesti dikatakan hari dah nak kiamat.... bila dengar mcm tu takut sangat rasanya.... yela..amalan tak cukup lagi.... dah sedia ke nak tempuh alam satu lagi.... Daripada jahil baik kita berubah menjadi baik.... berubahla sikit2.... aku pun tgh membaikkan diri aku ni... sbb aku tau aku mmg jahat sebelum ni.....

So,........ renung2kan..dan selamat beramal..........

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang