Seri Qaseh Nazirah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Haikal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pemergianmu dirindui

Lilypie Angel and Memorial tickers

Nuffnang

26 April 2011

Karnival Sukan Tradisional dan kuda.....hehehe!!!!

Hari Sabtu lepas (23.4.2011) aku bawa qaseh pergi ke karnival Sukan Tradisional yang dianjurkan oleh Jabatan Belia dan Sukan Daerah Segamat. Dia buat kat Kg. Jawa so, jumaat petang terus tido umah mak sbb malam jumaat tu lan nak futsal sekali... Konon nak pergi karnival tu pagi2 tapi harem.... kol 10 baru g... tu pun cuaca sangat panas terik beb.... terpaksa la korbankan kulit ku yang putih tu utk pergi ke sana... Lagi pun Lan mmg kena g sbb Pertahanan Awam kena tugas, jaga kalau2 ada yang pengsan ke, cedera parah ke kan.... tapi mmg ada yang cedera tau.... kesian.... walaupun permainan tradisional je kan tapi tetap ada yang cedera... katanya yang pengsan pun ada tapi aku tak nmpk pulak.....

Gambar berlatarbelakangkan orang ramai di karnival sukan tradisional... aku banyak amik gambar sendiri je... tak ambik pun gambar diorg tgh bersukan... tak kose la... sbb panas terik... aku duduk kat bawah khemah je... Lagipun kesian qaseh kan.. tapi kesian lagi kat ayah qaseh sbb dia asyik kena dokong qaseh je... hikhikhik....


Ha... yang best nak citer ni, kat sana ada kuda tau.....

Ha... ni la kudanya.... ada kereta kuda beb.... jadinya jangan lepas kan peluang utk menaiki kuda nie.... aku pun bawa la qaseh... tu pun sbb dia yang tunjuk2 kuda tu..... pastu bila dah sampai dekat kuda.........

 qaseh boleh menangis.... kuat pulak tu.... dia terkejut kot tgk kuda tu dari dekat... ibu pun apa lagi... lagi dia nagis  lagi dekat ibu bawa dia....

 Punyela kuat dia peluk.... tak tau la kenapa dia takut sangat..... Aku nak suruh dia pegang rambut kuda tu....hehehehe.... ibu kan pendengki....


Masih tak mahu lepaskan pelukan hehehehe... comel lak kuda tu pakai topi koboi.....



Qaseh ni takut tapi masih ada hati nak tgk kuda tu.... apa2 la qaseh nie... sebenarnya qaseh ni dah ngantuk... agaknya bila tgk kuda nie terus hilang ngantuknya kot.....

Ok..tiba la masanya kita menaiki keta kuda itu....

Masa mula2 nak naik qaseh masih nagis lagi... pastu bila dah ajak dia borak2, dia dah tak nagis dah....

Terus dia lihat sekeliling alam...hehehehe.... lawak la qaseh nie... ayah tak naik tapi dia ikut jalan kat tepi sambil tangkap gambar kami berdua....

Masa nak pusing.... dari jauh qaseh buat piss....

Dah ala-ala filem 50an la pulak.....

Bestnya ada banyak gambar.... biasa gambar aku sikit je....hehehehe.....



Aku tak taula nape gambar ni mcm nie.... Tapi gambar ni berlatarbelakangkan orang2 yg tengah bersukan...
Orang sibuk sukan aku bersuka ria naik kuda.... hehehehe...


Ok..dah sampai dah.... boleh turun sekarang.....

Eh, rasanya gambar ni dah ada kat atas... terupload byk kali la pulak.....

Selepas berpanas-panasan di padang, aku pun menuju ke gerai2 yang ada... Terus cari ABC....
Nyamannya tekak dapat ais.... dengan qaseh2 sekali sedut... dah la dia selsema....

Lepas minum kami pun balik.... Aku dengan qaseh kan ibarat puteri lilin yang tak boleh kena panas lama2...hehehhe... kena kejap je takpela...
Ayah kata petang nnt datang lagi sbb dia ada dapat jemputan majlis perasmian....


Selepas tiba di rumah.................
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v



Punye la suka budak kecik nie berposing... aku nak suruh dia tido dia g posing lak.... anak ibu la katakan...hehehehe... Bukan main senyum2 lagi... masa dengan kuda asyik menangis je....



Merah2 pipi qaseh sbb kena panas terik.... sampai je rumah terus masuk bilik mak tok bukak icon....
Nikmatnya rasa..... Lepas beberapa minit qaseh pun tido.... bukan qaseh sorang je.... ibu dengan ayah pun tido sekali.....



PETANG KAN NAK G PADANG SEMULA KAN... TAPI HAREM...... TAKDE MAKNANYA NAK G LAGI KALAU DAH SEDAP BERGOLEK-GOLEK KAT TILAM.....

So, waktu petang tu kami habiskan masa di rumah sahaja... Ok... tu sahaja yang aku nak cite...
Sekian....wassalam...........

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

ads by nuffnang